Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost a dílo Boženy Němcové v didaktické praxi na 2. stupni základních škol
KAPLANOVÁ, Kamila
Tato diplomová práce se v teoretické části soustředí na charakteristiku života a díla Boženy Němcové, ale také na utřídění a přehled témat v didaktických materiálech (čítanky, učebnice a pracovní sešity), jež se používají na 2. stupni základních škol. Předmětem zájmu je seznámení se systémy práce na vybraných základních školách a jejich porovnání. Praktická část spočívá v popisu a analýze dotazníků vytvořených pro tento účel (názor na Boženu Němcovou, porovnání učiva, vhodná literatura pro děti) a rozhovorů s učiteli. Závěr práce tvoří shrnutí a rozbor zjištěných informací a na jejich základě doporučení případných inovací v didaktické praxi, týkajících se zvoleného tématu.
Koncepce historismu ve vybraných dílech Aloise Jiráska a Zikmunda Wintra
NOVOTNÁ, Renata
Diplomová práce se bude zabývat přínosem vybraných děl Aloise Jiráska a Zikmunda Wintra. Pokusí se objasnit pojem historismus a jeho prorůstání do české literatury, konkrétně na románech Temno a Mistr Kampanus. Práce též nastíní dobu pobělohorskou, jejíž důsledky měly zásadní vliv na politické, náboženské, společenské i kulturní poměry českých zemí. Dále vymezí pojmy historický román a historickou povídku, aby byly upřesněny hranice mezi tímto žánrem a ostatními prózami tehdejší doby. Praktická část uvede v konkrétní podobě komplexní interpretaci románů Temno a Mistr Kampanus. Představí spor o historismus u Aloise Jiráska a Zikmunda Wintra. Pomocí obsahové analýzy vybraných čítanek základních a středních škol zjistí četnost ukázek v učebnicích od zmíněných autorů. Na závěr se práce zaměří na zhodnocení hledaných úryvků v čítankách a zmíní též Rámcový vzdělávací program.
Drama v didaktice literární výchovy na 2. stupni ZŠ
RAICHLOVÁ, Denisa
Předkládaná diplomová práce se zabývá výukou dramatu v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy. Teoretická část se zabývá tím, co je literární a dramatická výchova, jaké jsou jejich cíle ve výuce a jakými metodami můžeme těchto cílů dosáhnout. Dále se zabývá tím, co je drama, jaké jsou jeho prvky nebo dějiny. Ve druhé, praktické části práce se věnujeme čítankám a tomu, jak se v nich odráží daná problematika. Uvádíme metody programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, které pak využíváme v konkrétních přípravách hodin, které i vyhodnocujeme podle toho, jak se ve skutečnosti povedly nebo nepovedly při samotné výuce.
Próza s dívčí hrdinkou od počátku 90. let 20. století
POULOVÁ, Nikola
Diplomová práce je zaměřená na prózu s dívčí hrdinkou od počátku devadesátých let 20. století s cílovou kategorií žákyň 2. stupně základní školy. Práce se zabývá umělecky hodnotnou tvorbou a triviálním proudem české literatury psané pro dívky v oblasti např. poruch příjmu potravy, sexuální kriminality, cestování. Metodou zkoumání vybraných děl je jejich rozbor a srovnání včetně posouzení pozornosti, jakou tomuto žánrovému typu věnují nejčastěji používané čítanky. Pozornost je věnována historickému vývoji prózy s dívčí hrdinkou, charakteristice českého knižního trhu a změnám spojeným s procesem dospívání. Součástí praktické části je dotazník zaměřený na čtenářské zkušenosti dívek staršího školního věku, podrobněji z pohledu žákyň a stručněji z pohledu vyučujících.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.